Perşembe, Şubat 18

bir 'Avatar' oLayı..

Neymiş efem, şirinlerde maviymiş niye bu kadar populer olmamış.. Yok neymiş efem, o kadar parayı ‘bana’verseymişsin ‘ben’ neler yapmazmışım..
Kardeşim James hazır hazırda yapmış.. Hatta bence adam, şöyle bir dip notcukla olayı bitirmiş ‘ö-hem siz dünyalılar, benim yarım kadar hayal gücüne sahip degilsiniz’ abarttık mı ne??
Filmin toplam maliyeti, 280-310 Milyon $ ‘cık’ kadar tutmuş o yetmez gibi pazarlamasına 150 Milyon $ ‘cık’ harcamış filmin hem yazarı hemde yönetmeni olan James Cameron. James, Titanic’ten sonra başarısız yapımları (Terminatör, Aliens gibi..) sonunda, Pandora’nın kutusunu acmış gibi görünüyor, filmin konusundan bahsetmek sanırım ki, gereksiz olur zira hemen hemen herkes izlemiş (kac hafta yer bulmak icin deliler gibi dolandık.) Aslında konunun, bildigimiz ‘Cesur yürek’ ‘Son mohikan’ gibi filmlerden pek farkı yok, kabile kültürünü benimsemiş kendi yagında kavrulan, tehlike görmedikleri sürece gayet efendi ve dindar olan 3 metre boyunda ki insanımsı ‘Navi’ halkı, gittikleri yerleri yakan yıkan barbarlara karşı ‘haydiii beeee’ dedirticek bir direnç gösteriyorlar. Tipik, iyi polis kötü polis olayını benimsemiş kahramanımız Jake Sully’de kalbinin, aşkının yanında yer alıyor.. Konu bilindik aslında fakat o nasıl bir uydudur öyle yahu.. İnsanın salyesi akıveriyor : ) Görsel efektler hele birde 3D gözlükleriyle izleniyorsa (ya, lafı acılmışken o gözlüklerle insan kendini resmen KarL Lagerfeld hissediyor. Bakınız şekil 1.a ; Haksızsam söyleyin şimdi :) Bazı sahnelerde, insan 'ee, yok artık' daha neler bile diye söylenirken yanınızda ki 'Amerikan sineması kardeşim bu, Türklerin eline ver bakalım o parayı biz neler yaparız' diye hemencecik söyler..
Şahsen, ben filme bayıldım mı? Bayıldım.. Hele o 'ikran' olayı bitirdi beni tam benlik olay dilim dışarda bütün gün tepesinde dolaşırım : )
Gelelim, işin en civcivli kısmına.. Bu filme kiminle gidilir? Kiminle gidilmez? Bir kere, aile fertleyle gitmek güzeldir eglencelidir ama anneye dikkat derim ben, -ay Hülya neydi o kuyrukları ölee, migdem bi tuhaf oldu' veya 'edepsiz bunlar insan adam gibi birşey giyer üstüne' gibi tepkilere maruz kalmak mümkün.. ama anne, 310 milyon dolar?? Grammy ödülleri??!! -Yok yok, kuyruk igrencti!
Veya, ergenlik döneminde ki gencler manitalarıyla gitmesin derim zira, er ergen kişi; 'lan oglum film 3 saat, attım mı kızı arka koltuga..' insan, emege saygıdan izler filmi!! ayıptır, günahtır..
Gerekli materyaller (mısır, su, kola, snikkers gibi..) ve yanınızda 'gercekten' evet ya, işte bu (kızla-adamla) izlenir bu film; diye düşündügünüz birini alın film uzun, belki başınızı koymanız gerekir saglam bir omuza..

Sonuc olarak, 3 saat bile olsa başka bir yerde gibi hissediyor insan kendini..
İzleyin der, iyi seyirler dilerim.. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder